ВСЕКИ ПОТРЕБИТЕЛ има право да подава сигнали и жалби в НСНИ и КЗП, в случай на нарушения на професионалната етика и потребителските права от страна на Агенциите за недвижими имоти. НСНИ може да вземе пряко отношение относно въпроси свързани със спазването на етичните норми на своите членове, които доброволно са заявили, че ги спазват в своята дейност. За конфликт на интереси и некоректна конкуренция всяка Агенция за недвижими имоти може да подадете сигнал или жалба в КЗП, а когато се отнася до член на НСНИ и към Комисия по професионална етика към сдружението. Начин на подаване на сигнали и жалби:
01 НАЦИОНАЛЕН ТЕЛЕФОН НА НСНИ ЗА СИГНАЛИ ЗА НЕЛОЯЛНИ ПРАКТИКИ - +359 2 988 68 90
02 ЕЛЕКТРОННА ФОРМА ЗА ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ / ЖАЛБИ / КОРЕСПОНДЕНЦИИ КЪМ НСНИ
03 СИГНАЛ/ЖАЛБА КЪМ КЗП ЧРЕЗ ПУБЛИКУВАНАТА НА САЙТА НА КОМИСИЯТА ON-LINE ФОРМА
04 ЖАЛБА КЪМ КЗК ПО СВЕТОВНИЯ РЕД, ОПРЕДЕЛЕН ОТ КОМИСИЯТА И ПРИ ЗАПЛАЩАНЕ НА ТАКСА
Инструкции за създаване на копие на екрана: след като ситуирате отворената оферта на екрана натиснете от вашата клавиатура бутона " PrtSc", след което отворете една празна текстова страница с word формат и с помощта на комбинацията от едновременно натиснати бутоните " Ctrl " и " V " пренесете изображението.
НСНИ е отправило писмено предложение към имотните портали за подобряване на информираността на потребителите чрез въвеждане на технологични промени, които да създадат условия на агенциите за недвижими имоти да публикуват максимално ясно, коректно и изчерпателно информацията по предлаганите от тях оферти. Можете да се запознаете с предложените промени в настоящото ПРИЛОЖЕНИЕ.
НСНИ кани всички агенции за недвижими имоти, обединения от фирми, потребители и съмишленици да се включат и да бъдат постоянно активни в инициативата на Сдружението СРЕЩУ ФАЛШИВИТЕ И НЕКОРЕКТНИ ОБЯВИ В ПОЛЗА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И БИЗНЕСА.
НAЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НЕДВИЖИМИ ИМОТИ обединява брокери и агенти за недвижими имоти, които искат да упражняват по легален и професионален начин своята професия. НСНИ представлява техните интереси пред обществото, институциите, потребителите и бранша.