• +359 2 988 68 90  
    • БГ
    • EN

     

    You are here

    А. Бочев: Бизнесът с недвижими имоти се гради от препоръки, базирани на спечелено доверие

    Дата: 
    14.11.2017
    Категория: 
    Имотен пазар

    Има ли място подходът на брокерите и агентите на недвижими имоти от т.нар. „стара школа“ в модернистичната визия за развитието на професията? Наистина ли брокерът на бъдещето ще има само телефон и ще продава чрез интернет? Глобалната статистика в момента сочи, че 80% от хората в цял свят, които търсят недвижим имот, го правят онлайн, а email и facebook приложенията гарантират до 22% по-голяма вероятност за покупка.

    След разговорите, които екипът на Домаза Новини проведе с лектори и експерти в бранша, присъствали на Четвъртата годишна конференция на НСНИ, посветена именно на бъдещето на професията „брокер“, в следващото интервю с Александър Бочев ви представяме още една от гледните точки на професионалистите.

    Александър Бочев - управител на RealNet, член на УС на НСНИ: „Бизнесът с недвижими имоти се гради най-вече на създадени контакти, на препоръки, на хора, които успяват да свържат своите клиенти – било то продавачи-купувачи, наемодатели-наематели, по един начин, а именно въз основа на своите контакти. Не смятам, че недвижимите имоти могат да бъдат базирани като онлайн магазин. Това не са обувки, не са такива стоки, които ползвате два месеца и след това ги изхвърляте. Това е нещо, което купувате за цял живот и изисква изключително внимание и отговорност от страна на човека, който ви го предлага. Да, онлайн бизнесът се развива и онлайн търговията е полезна, но ние сме в една сфера на директните продажби и не смятам, че през фейсбук и през всички тези канали, може да достигнем като послание до хората и да спечелим тяхното доверие“.


    снимка: НСНИ

    Световната статистика обаче показва, че именно email маркетингът и facebook маркетингът са №1 и №2 ефективни онлайн канали за продажба и отдаване под наем на недвижими имоти. Това беше и част от презентацията на един от водещите гост-лектори на конференция на НСНИ, експертът по онлайн маркетиране, Стилиян Запорожанов.

    Въпреки изразената позиция, Бочев не отрича, че онлайн пространството може да бъде полезно. Според него обаче целта на този вид маркетинг трябва да е популяризиране на името, на марката, а не на конкретен имот. Съветът на експертите в този случай, е да промотирате себе си, за да искат хората да работят с вас. Освен това е важно да си изградите стратегия, така че да подберете внимателно потенциални клиенти, защото и най-добрата реклама ще бъде неефективна, ако не е достигнала до правилните хора.

    Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „Има няколко основни елемента на информация, която трябва да промотирате:
    - списък с полезни инструменти, сайтове и софтуери, които разрешават определен проблем – това са инструментите за проучване, анализиране, статистика и т.н.;
    - списъци с формули, репортери, важни стъпки, които да направите;
    - уебинар, телесеминар или билет за събитие на живо – дейности, с които можете да привлечете допълнителен интерес;
    - направете безплатна видео презентация;
    - алтернатива е и изготвянето на електронна книга или друг вид безплатен продукт;
    - организирайте конкурси или игри“.

    Когато тези съвети са спазени, според индивидуалните виждания на всеки брокер, той ще може много по-авторитетно да застане пред клиентите и колегите си, убеден е експертът. Реалният контакт с хората, разбира се, е задължителен и той става много по-лесен, когато онлайн пространството предварително е допринесло за доброто впечатление и доверие към вас, допълва Запорожанов. За това и ролята на такива събития, като конференцията „Inspire to higher“ е изключително важна. Голяма част от присъстващите коментираха колко е полезно да се обменят познанства и контакти с хора не само в качеството им на потенциални клиенти, а и като колеги.

    Александър Бочев - управител на RealNet, член на УС на НСНИ: „Ако на света има брокер, който да е постигнал чудесни резултати в работата си без хората да знаят за него, без той да се афишира като такъв, аз искам да се запозная с него и да ме научи как става“.

    Източник: 
    domaza.bg

    Други новини

    Новини

    Ръководствата на КСБ и на НСНИ обсъдиха общите теми за сътрудничество

    20 July, 2018
    Очертаха се пет направления, по които двете браншови организации ще работят съвместно

    IV-то регионално изложение „Имоти-Експо Бургас“ премина при изключителен интерес

    17 July, 2018
    НСНИ планира провеждането на подобни изложения и в други градове в страната

    Ръководствата на КСБ и на НСНИ проведоха работна среща

    16 July, 2018
    Двете страни обсъдиха актуални въпроси от взаимен интерес и възможни сфери за сътрудничество

    Влизането в чакалнята на еврозоната няма да се отрази на имотния пазар

    14 July, 2018
    В края на годината се очаква леко завишаване на лихвените проценти, но то няма да е толкова сериозно

    Д. Ганев: „Абсолютно подготвени сме да предложим проект на Закон за брокерите“.

    12 July, 2018
    Законът ще осигури прозрачност на пазара и ще сведе до минимум некоректните практики

    Добромир Ганев: НСНИ има много допирни точки, по които може да работи с КСБ

    11 July, 2018
    Ще насочим усилията си в регулацията на имотния пазар в интерес на потребителите

    Сектор недвижими имоти: все по-голяма прозрачност чрез НСНИ - запазен знак за качество!

    9 July, 2018
    Членовете на НСНИ имат много ясна визия по отношение на целите, които стоят пред нас

    Банка ДСК получи голямата награда „Банка на годината” за втора поредна година

    6 July, 2018
    Отличия бяха връчени и в категориите Пазарен дял, Ефективност, Динамика, Чуждестранен клон, Таен клиент

    Не може да се говори за „балон“ на пазара на недвижими имоти в България

    4 July, 2018
    Ситуацията в момента е много по-спокойна, а действията на инвеститори и купувачи – по-обмислени

    Жилищният пазар е счупен, но държавата няма ясна идея как да го поправи

    3 July, 2018
    Какви са основните констатации на проекта за Национална жилищна стратегия

    Броят на необитаемите жилища у нас расте, те са 1 220 416 по данни на МРРБ

    2 July, 2018
    Една от основните задачи е броят на необитаемите жилища да бъде намален

    Големите инфраструктурни проекти влияят на имотния пазар във Варна

    27 June, 2018
    Тенденцията за продажба на имоти "на зелено" тревожи главния архитект на града

    Професионалният регистър - за засилване на прозрачността и етичните правила в бизнеса

    20 June, 2018
    Всеки членуващ в него ще има професионална карта, с която ще се легитимира пред клиентите

    Инж. Йовев: 96% от страната ще е покрита с кадастрална карта през 2019 г.

    18 June, 2018
    За довършване ще остане урбанизираната територия на някои малки населени места

    Осем пъти по-бързи електронни услуги за гражданите и бизнеса от Агенция по вписванията

    6 June, 2018
    ГФО могат да бъдат подавани освен в Агенция по вписванията и в 13 офиса на НАП в София

    Какво дa oчaквaмe oт пaзaрa нa зeмeдeлската зeмя в близко бъдeщe?

    29 May, 2018
    Земеделската земя у нас е поскъпнала с около 5% по данни на Българската асоциация на СЗЗ

    Добромир Ганев, НСНИ: Браншът продължава да страда от лоши практики, необходим е закон

    25 May, 2018
    Новият етичен кодекс на НСНИ се стреми да реши част от проблемите в бранша

    НСНИ има нов Председател и Управителен съвет

    23 May, 2018
    Добромир Ганев пое ръководството на организацията след Общото събрание на НСНИ на 18 май

    Репортаж от семинара на Радослав Благоев в гр. Варна

    22 May, 2018
    Събитието във Варна е петият подред семинар на експерта за членовете на НСНИ и колегите от бранша

    НСНИ с ново ръководство - мандат 2018-2020

    18 May, 2018
    Обобщение на Общо-изборното отчетно събрание на Национално сдружение Недвижими имоти

    Българин е новият президент на световната федерация за недвижими имоти FIABCI

    14 May, 2018
    Асен Македонов е първият българин, избиран за Световен президент на FIABCI в историята на организацията

    Продажбата е 60% слушане! Как да водим успешна комуникация с клиентите

    9 May, 2018
    "Да не инвестираш в реклама, за да пестиш пари, е като да спреш часовника, за да пестиш време"

    Имотните измами - тема на "Малки истории" по БНТ1

    16 April, 2018
    Какви са капаните в сделките с недвижими имоти и как измамниците намират своите жертви

    ТОП 5 обучения, семинари и он-лайн курсове за брокери на недвижими имоти в България

    13 April, 2018
    Тази професия изисква знания в различни науки и редица личностни качества

    България остава сред лидерите в ЕС по ръст на цените на жилищата

    12 April, 2018
    Цените на жилищата у нас растат почти два пъти по-бързо, отколкото в ЕС и еврозоната, сочат данни на Евростат

    Имотните данъци може да се вдигнат догодина

    10 April, 2018
    Промяна на методиката за изчисляване на данъчната оценка ще наложи да се подават нови декларации за жилищата

    Орлин Владиков: Пазарът на имоти е ленив

    4 April, 2018
    Преките чуждестранни инвестиции са още по-малко от тези, които се посочват от Агенцията за инвестиции

    Новият GDPR регламент ще произведе още сив сектор

    30 March, 2018
    Нека клиентът да не предоставя личните си данни на непроверени агенции и нелегитимни брокери

    Недвижими имоти във Варна: защо е изгодно да инвестираме

    31 March, 2018
    Как се развива пазарът на недвижими имоти в морската столица и къде да инвестираме

    GDPR – регламентът за защита на личните данни

    28 March, 2018
    Регламентът, който влиза в сила на 25 май, въвежда нови правила за обработването на личните данни

    За НСНИ

    НAЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НЕДВИЖИМИ ИМОТИ обединява брокери и агенти за недвижими имоти, които искат да упражняват по легален и професионален начин своята професия. НСНИ представлява техните интереси пред обществото, институциите, потребителите и бранша.

    Свържете се с нас

    •  office@nsni.bg 
    •  02/988 68 90
    •  02/980 14 70
    •  0700 10 805
    •  София, бул. "Патриарх Евтимий" 36А

    Виж на картата