В началото на новата година Statista публикува резултатите от проведено проучване за цените на недвижими имоти в Европа, които държат най-високи стойности за квадратен метър. Статистиката илюстрира ситуацията в европейските градове към първата половина на 2020 г.
Оказва се, че цените на продаваните апартаменти в Лондон са най-високите на континента, със средни стойности от над 16 хиляди евро за 1 кв.м. Анализаторите сравняват данните със столицата на Латвия, Рига, където имотите са 10 пъти по-евтини.
В осем големи европейски града средните месечни разходи за наем са над 1 600 евро, сочат данните на агенцията. Един от основните фактори, движещи високите наеми в тях, е същият като при всеки друг бизнес, ориентиран към потребителите - търсенето надвишава предлагането. Стремежът на някои компании да разполагат с високоплатени професионалисти на първокласни централни места, смесени с ниските нива на наличното пространство, високата цена на земята и разходите за строителство, спомагат за поддържане на нарастващите цени на наемите.
Средните лихвени проценти по ипотечните кредити в цяла Европа към първото тримесечие на 2019 г. са били под 6%, варирайки от под 1% в Дания и Финландия до 5,85% в Румъния. Ипотечните лихвени проценти са склонни да бъдат по-ниски в скандинавските страни, отчитат експертите, поради финансовата стабилност и надеждността на заемополучателите.
Други фактори, които влияят върху ипотечните лихвени проценти, включват инфлация, икономически растеж, парична политика, пазар на облигации и общите условия на пазара на жилища. През първото тримесечие на 2020 г. Унгария е била държавата с най-високи лихви по заемите за имоти, следвана от Полша, Румъния и Италия. След COVID-19 обаче европейските банки преразгледаха политиките си и лихвените проценти бяха осезаемо занижени, което се очаква, че ще се запази като тенденция и през настоящата 2021 г.
НAЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НЕДВИЖИМИ ИМОТИ обединява брокери и агенти за недвижими имоти, които искат да упражняват по легален и професионален начин своята професия. НСНИ представлява техните интереси пред обществото, институциите, потребителите и бранша.