Продажбите на жилища в туристическите курорти на Италия са се увеличили с 41% през 2021 г. в сравнение с 2020 г. Цените също се покачват, като Мадона ди Кампильо е начело в списъка на най-скъпите места, сочат данните от проучване проведено от Националната обсерватория на туристическите имоти Fimaa-Confcommercio.
Обсерваторията проследява тенденциите на пазара на недвижими имоти в групата туристически курорти, като анализира данните за продажбите и наемите на 141 крайбрежни и 76 планински и езерни места.
Сделките с недвижими имоти в италианските туристически курорти са нараснали с 41,1% през 2021 г. в сравнение с 2020 г. Ръстът засяга всички видове наблюдавани туристически курорти, особено морските (+43%), както и планинските (+35%) и езерните (+29,6%). Причините за този ръст са както сваляне на част от ограниченията, въведени заради пандемиятаот коронавируса, така и увеличаването на туристическия поток. Друг съществен фактор е необходимостта да се отговори на търсенето на жилище след период на изолация.
Цените на този тип недвижим имот отчита ръст от 3,2% на годишна база. Планинските и крайбрежните ваканционни къщи показват най-висок растеж със средни колебания от +3,7% до +5%, докато крайбрежните къщи показват по-слаби средни колебания, които остават в диапазона от +2,2% до +2,8%.
По отношение на анализираните туристически дестинации, средната цена на къща в Италия е от порядъка на 2550 EUR/кв.м.
Най-скъпите туристически локации по цена на жилище (EUR/кв.м)
Мадона ди Кампилио | 15 000 |
Форте дей Марми | 14 000 |
Капри | 14 000 |
Кортина д’Ампецо | 13 500 |
Санта Маргерита Лигуре | 13 000 |
При наемите също се регистрира повишение, което възлиза на 4.8% през това лято спрямо миналото. Средната стойност е обобщение на заявените наеми през юни, юли и август в избрани наблюдавани туристически курорти. В този пазарен сегмент има доста забележими разлики между езерни и морски/планински райони.
Според експертите в бранша, тази година пазарът на жилища в туристическите курорти се подхранва основно от покупки за директно ползване (64%), като останалата част идва от инвестиционни цели (18%) или решения, които включват комбинация от двете по-горе причини (18%).
Що се отнася до разпределението на намеренията за покупка между италианци и чужденци, търсенето на ваканционни жилища все още се поддържа основно от местния компонент, чиято тежест достига 81%, докато останалите 19% са прерогатив на чужденците, които обаче се е увеличил в сравнение с предишни проучвания.
Що се отнася до наемния сегмент, търсенето на чуждестранния компонент е малко по-високо – 23%, вероятно поради ръста на международните туристически потоци, докато делът на местния компонент е 77%.
Изрочник Fakti.bg
Александър Бочев, председател на НСНИ беше гост в рубриката „Лични финанси“ с водещ Светозар Костадинов, излъчена в сутрешния блок на БНТ. Цялото видео можете да гледате ТУК
Научи повечеВ София ръстът е 10% и са купени почти 30 хиляди жилища. От тях 73% с ипотечен заем. Бургас е голямата имотна звезда на 2024 г. Сделките с апартаменти и къщи в морския град и района нарастват с една четвърт. Пазарът във Варна надминава по обем този в Пловдив, а Плевен – Стара Загора. Интересът към ваканционните имоти – морски или планински, не стихва. Районите на Несебър, където е Слънчев бряг, и на Разлог, където се изповядват сделките от Банско, са третият и шестият най-голям имотен пазар в България. В Несебър през миналата година са изповядани повече покупко-продажби […]
Научи повечеУчастие на Алексадър Бочев в подкаста „Перспективи“ с водещ Симеон Симеонов. Цялото видео можете да гледате ТУК
Научи повечеДА на ПРОФЕСИОНАЛИЗМА и ЕТИКАТА в бранша НЕДВИЖИМИ ИМОТИ! НЕ на ЖЕЛАНИЕТО ЗА СЪЗДАВАНЕ НА КАРТЕЛ СРЕЩУ МАЛКИТЕ и СРЕДНИ ФИРМИ! НЕ на ЗАЩИТАТА НА ЛОШИТЕ ПРАКТИКИ В БРАНША! Ние, членовете на Национално сдружение Недвижими имоти, Искаме посредническата дейност при сделки с недвижими имоти да се регламентира със закон в интерес и защита на потребителите и на професионалните брокери и агенти, извършващи посреднически услуги при сделки с недвижими имоти. Вече за всички в бранша е ясно, че срещу този подход яростно се съпротивлява група лица, зад които прозират силните интереси на лица и фирми, желаещи да утвърдят дългосрочен монопол на пазара. Тези лица и […]
Научи повече