• +359 2 988 68 90  
    • БГ
    • EN

     

    You are here

    А. Бочев: Бизнесът с недвижими имоти се гради от препоръки, базирани на спечелено доверие

    Published date: 
    14.11.2017
    Категория: 
    Имотен пазар

    Има ли място подходът на брокерите и агентите на недвижими имоти от т.нар. „стара школа“ в модернистичната визия за развитието на професията? Наистина ли брокерът на бъдещето ще има само телефон и ще продава чрез интернет? Глобалната статистика в момента сочи, че 80% от хората в цял свят, които търсят недвижим имот, го правят онлайн, а email и facebook приложенията гарантират до 22% по-голяма вероятност за покупка.

    След разговорите, които екипът на Домаза Новини проведе с лектори и експерти в бранша, присъствали на Четвъртата годишна конференция на НСНИ, посветена именно на бъдещето на професията „брокер“, в следващото интервю с Александър Бочев ви представяме още една от гледните точки на професионалистите.

    Александър Бочев - управител на RealNet, член на УС на НСНИ: „Бизнесът с недвижими имоти се гради най-вече на създадени контакти, на препоръки, на хора, които успяват да свържат своите клиенти – било то продавачи-купувачи, наемодатели-наематели, по един начин, а именно въз основа на своите контакти. Не смятам, че недвижимите имоти могат да бъдат базирани като онлайн магазин. Това не са обувки, не са такива стоки, които ползвате два месеца и след това ги изхвърляте. Това е нещо, което купувате за цял живот и изисква изключително внимание и отговорност от страна на човека, който ви го предлага. Да, онлайн бизнесът се развива и онлайн търговията е полезна, но ние сме в една сфера на директните продажби и не смятам, че през фейсбук и през всички тези канали, може да достигнем като послание до хората и да спечелим тяхното доверие“.


    снимка: НСНИ

    Световната статистика обаче показва, че именно email маркетингът и facebook маркетингът са №1 и №2 ефективни онлайн канали за продажба и отдаване под наем на недвижими имоти. Това беше и част от презентацията на един от водещите гост-лектори на конференция на НСНИ, експертът по онлайн маркетиране, Стилиян Запорожанов.

    Въпреки изразената позиция, Бочев не отрича, че онлайн пространството може да бъде полезно. Според него обаче целта на този вид маркетинг трябва да е популяризиране на името, на марката, а не на конкретен имот. Съветът на експертите в този случай, е да промотирате себе си, за да искат хората да работят с вас. Освен това е важно да си изградите стратегия, така че да подберете внимателно потенциални клиенти, защото и най-добрата реклама ще бъде неефективна, ако не е достигнала до правилните хора.

    Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „Има няколко основни елемента на информация, която трябва да промотирате:
    - списък с полезни инструменти, сайтове и софтуери, които разрешават определен проблем – това са инструментите за проучване, анализиране, статистика и т.н.;
    - списъци с формули, репортери, важни стъпки, които да направите;
    - уебинар, телесеминар или билет за събитие на живо – дейности, с които можете да привлечете допълнителен интерес;
    - направете безплатна видео презентация;
    - алтернатива е и изготвянето на електронна книга или друг вид безплатен продукт;
    - организирайте конкурси или игри“.

    Когато тези съвети са спазени, според индивидуалните виждания на всеки брокер, той ще може много по-авторитетно да застане пред клиентите и колегите си, убеден е експертът. Реалният контакт с хората, разбира се, е задължителен и той става много по-лесен, когато онлайн пространството предварително е допринесло за доброто впечатление и доверие към вас, допълва Запорожанов. За това и ролята на такива събития, като конференцията „Inspire to higher“ е изключително важна. Голяма част от присъстващите коментираха колко е полезно да се обменят познанства и контакти с хора не само в качеството им на потенциални клиенти, а и като колеги.

    Александър Бочев - управител на RealNet, член на УС на НСНИ: „Ако на света има брокер, който да е постигнал чудесни резултати в работата си без хората да знаят за него, без той да се афишира като такъв, аз искам да се запозная с него и да ме научи как става“.

    Author: 
    domaza.bg

    Partners

    About NSNI

    НAЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НЕДВИЖИМИ ИМОТИ обединява брокери и агенти за недвижими имоти, които искат да упражняват по легален и професионален начин своята професия. НСНИ представлява техните интереси пред обществото, институциите, потребителите и бранша.

    Свържете се с нас

    •  office@nsni.bg 
    •  02/988 68 90
    •  02/980 14 70
    •  0700 10 805
    •  София, бул. "Патриарх Евтимий" 36А

    Виж на картата